Mūsų istorija žurnale MOTERIS

Didelė garbė glaustis po tautine vėliava #moteris žurnalo numeryje su laisvės gynėjais, tėvynės mylėtojais ir puoselėtojais. Dėkojame MOTERIS žurnalui už šiltą priėmimą. 

Juvelyrika, turinti sielą

„Juvelyrinių dirbinių kūryba man – ne vien estetika. Kai gaunu užsakymą, noriu, kad tas dirbinys ne tik nudžiugintų klientą, bet ir taptų palikimo dalimi, savotišku amuletu, nešančiu sėkmę“, – sako juvelyrė Rūta Domar, prekių ženklo „Bright Wishes“ įkūrėja.

Po platųjį pasaulį pasklidę „Bright Wishes“ juvelyriniai dirbiniai nugula ne tik į moterų papuošalų dėžutes, tačiau ir į širdis. Į kiekvieną gaminį sudėta kūrėjos meilė ir vidinė energija kviečia per juvelyrinį gaminį priimti ir išreikšti jausmus – ne veltui dirbinys su papuošalų kūrėjos ranka rašyta žinute neretai ne tik nudžiugina, bet ir išspaudžia ašarą. Mažoje papuošalų dėžutėje telpa visa, ką tuo metu išgyvename: didžiulė laimė žengiant svarbų žingsnį asmeniniame gyvenime, nerimas dėl ateities ar tėvynės nostalgija, kasdien mums primenanti apie tai, iš kur ir su kokiomis vertybėmis atėjome iki dabartinio gyvenimo taško. Emocinę reikšmę juvelyrinių dirbinių kūrybai teikianti Rūta su „Moters“ žurnalo skaitytojais dalinasi kūrybinių inspiracijų šaltiniais ir įvardina prekių ženklo „Bright Wishes“ išskirtinumus.

Reikšmę turintys juvelyriniai dirbiniai

Juvelyrika Rūtos gyvenime neatsirado spontaniškai. Jos tėtis, buvęs juvelyrikos cecho darbuotojas, namuose įkūrė juvelyrikos dirbtuves, o kiek vėliau atidarė dirbtuves-parduotuvę Šiauliuose „Koljė“. Moters pasirinkimas tapti juvelyre buvo savaime suprantamas: augdama tarp plaktukų, akmenėlių ir brangakmenių Rūta iš asmeninės aplinkos sėmėsi praktikos ir lavino savo kūrybiškumą. Žinias juvelyrikos sferoje moteris įtvirtino „Istituto Europeo di Design“ universitete Milane, kuriame baigė mados dizaino studijas su juvelyrikos dizaino specializacija.

Nors aukštosios mados sostinė Milanas, regis, turėjo tapti puikia terpe kūrybiškumui reikštis, Rūta inspiracijų šaltinius surado Palangoje. „Gyvenu ir kuriu Palangoje – čia ir prasidėjo „Bright Wishes“ kelionė. Šiame mieste gyvena ramybė, gyvenimas „skuba“ savu, lėtu tempu. Įkvėpimą juvelyriniams dirbiniams kurti dažnai sutinku sėdintį ant kopos ir žvelgiantį į horizontą“, – pasakoja Rūta. Bangų mūša ir žaliuojantys pajūrio pušynai įkvėpė juvelyrę sukurti kolekciją „Sėklytės svajonei“, kurios širdelėje – Baltijos gintaras. „Turiu draugių, gyvenančių užsienyje, kurios ilgisi Lietuvos ir dažnai pasidalina mintimis apie norą būti arčiau. Ši kolekcija su gintaru įprasmina asmenybės augimą, tobulėjimą, bet kartu ir mezga ryšį su gimtąja žeme“, – apie kolekcijos prasmę pasakoja juvelyrė.

Kolekcija „Sėklytės svajonei“ – ne vienintelė prekių ženklo „Bright Wishes“ kolekcija. Kadaise susapnuotas sapnas, kuriame pasirodė meilės arkangelas Chamuelis, Rūtai ne tik atnešė asmeninę laimę, bet ir įkvėpė sukurti „Angelų“ juvelyrikos kolekciją, kuri papuošalais jų turėtojams perteikia angelų rūpestį bei globą. „Angelų misijos pasaulyje padeda išspręsti įvairias žmogiškas problemas, pritraukti šiltus jausmus, surasti kelią nežinioje ir apsisaugoti nuo negandų. Pavyzdžiui, „Angelų“ kolekcijos pakabukas, dedikuotas sveikatos angelui Rapolui, padeda mamoms ir tėvams apsaugoti vaikus, pritraukti į šių gyvenimą sėkmę. O štai švytėjimo angelą Jophielį simbolizuojantis papuošalas suteikia drąsos ir pasitikėjimo visata kiekvienam – dideliam ir mažam“, – pasakoja „Bright Wishes“ įkūrėja.

Perlai – mineralas, kuriuo Rūta taip pat nori perteikti emocijas, suteikti stiprybės ir tikėjimo. Perlų gaminių kolekcija „Apkabink“ – odė moteriškumui, kuris atsiskleidžia formuojantis moterų asmenybėms. „Perlai man visuomet asocijavosi su moteriška galia. Jie – tvirtumo, neįveikiamumo simbolis. Tokios yra ir moterys, kurios, tarsi stiprus mineralas, atlaiko visas gyvenimo negandas. Kolekcija „Apkabink“ padeda įveikti sunkumus ir atrasti šviesos spindulėlį tunelio gale. Tai papuošalai, skirti ir toms moterims, kurios šiuo metu neturi, kas jas apkabintų, todėl gaminys iš perlų nematomai, bet stipriai apkabina ir suteikia ryžto judėti pirmyn“, – pasakoja Rūta.

Ne į masę orientuota kūryba

Moteris teigia, jog nors šiandien juvelyrikos sferoje dažnai dominuoja kūryba, orientuota į masę, Rūtai daug svarbiau puoselėti bendravimą su organiškai kelią pas ją atradusiais klientais. „Sulaukiu nemažai individualių užsakymų su prašymais sukurti vienetinius sužadėtuvių ar vestuvių žiedus, bet vis daugiau žmonių kreipiasi norėdami kartu sukurti individualų, itin asmenišką gaminį. Dirbdami kartu pasitelkiame net Zodiako ženklus, būtent tam žmogui tinkančius mineralus, formas, archajiškus simbolius ir kita. Nuostabu, kai klientai yra ir kūrėjai, o kūrybinis procesas nuveda į gilesnius psichologinius apmąstymus“, – pasakoja papuošalų kūrėja ir teigia, kad niekas neprilygsta jausmui, kai klientai pirmą kartą į rankas paima amuletą. Pavyzdžiui, moteriai ne kartą teko pagal individualius užsakymus tikinčioms moterims kurti prabangius, įspūdingai atrodančius rožinius, o jų gamyba reikalauja didelio kruopštumo bei aukštosios juvelyrikos įgūdžių. Toks gaminys – ilgų darbo valandų ir aukščiausios kokybės rezultatas, turintis didžiulę išliekamąją vertę. „Man prioritetas kūryboje yra kokybė, tad nesvarbu, ar kalbame apie „Bright Wishes“ aukštąją juvelyriką ir prabangią liniją, ar apie kasdienius papuošalus. Visi žiedai, auskarai ir pakabučiai yra vienetiniai rankų darbo gaminiai. Papuošalų kolekcijos turi savo EUIPO sertifikatus, apsaugančius nuo taip dažnai pasitaikančio plagiato“, – kokybės svarbą kūryboje akcentuoja Rūta.

Juvelyrė įsitikinusi: „Bright Wishes“ niekuomet netaps komerciniu projektu, siekiančiu visiems įtikti. Tai išjausta, individualizuota ir dvasiškai subrandinta juvelyrika. Jos autorė siekia, kad darbai taptų palikimu kitoms kartoms, o ne dar vienu blizgučiu didžiulėje papuošalų kolekcijoje. „Man visada buvo svarbi žmogaus siela, dvasinis pasaulis, gyvenimo paslaptys. Rašytojas Andre Malraux’as yra pasakęs, kad „XXI amžius bus dvasinis arba jo visai nebus“. Pritariu šiai minčiai ir jaučiuosi atsakinga, kad gaminiai, kuriuos paleisiu į pasaulį, neštų gėrio žinutę, o ne pasimestų „Instagram“ sraute kaip dar vienas „ypatingas pasiūlymas“, – teigia „Bright Wishes“ įkūrėja.

Taip pat straipsnis žurnalo MOTERIS portale: https://bit.ly/3vclo92 

Product added to wishlist